Spørgsmål?

Hvis du ikke fik svar på dit spørgsmål skal du være velkommen til at sende en mail til: kontakt@hurtigjura.dk

Garanti sticker 2
prisgaranti sticker 2

Spørgsmål om
HurtigJura.dk

HurtigJura.dk er en af Danmarks største juridiske platforme for juridiske dokumenter til private; hurtigt, nemt og billigt. Vi tilbyder ajourførte juridiske dokumenter, kontrakter, skabeloner og formularer til dig online, og vi dækker alle væsentlige områder indenfor privatjura.

HurtigJura.dk er således baseret på en digital platform, som udfærdiger juridiske dokumenter online på baggrund af dine ønsker og valg. Via vores intelligente og brugervenlige trin-for-trin formularer bliver du stillet præcis de samme spørgsmål, som en advokat ville stille – og du får det samme juridisk dokument, men blot til en brøkdel af prisen.

Når du har besvaret spørgsmålene i vores trin-for-trin formularer, betaler du blot for dokumenter, og derefter modtager du straks dit juridiske dokument, der netop passer til dig og som er klar til at blive underskrevet med det samme. Vi tilbyder blandt andet gældsbrev, gavebrev, testamente, ægtepagt, arveforskud, ægtepagt, samejeoverenskomst, fuldmagter og meget mere. Se mere her

Som klient hos os, så stiller vi dig præcis de samme spørgsmål, som en advokat ville stille på et møde. Det hele foregår bare online via en trin-for-trin formular. Vi mener, at jura skal være tilgængeligt og forståeligt for alle, så derfor gør vi meget ud af at formulere og formidle jura i øjenhøjde med vores klienter.

I modsætning til en advokat står vores online løsning til rådighed 24 timer i døgnet, så du kan lave dine juridiske dokumenter, når det passer dig, uanset hvor du befinder dig, og til en brøkdel af den pris, som en advokat tager for samme dokumenter.

HurtigJura.dk er ikke et advokatfirma, men er etableret af dygtige jurister, der har flere års erfaring som rettergangsfuldmægtige ved Danmarks Domstole. HurtigJura.dk yder derfor heller ikke juridisk rådgivning, men vores erfarne jurister står altid klar til at besvare dine spørgsmål, der har relation til de juridiske dokumenter, som vi tilbyder.

Hos HurtigJura.dk bliver de juridiske dokumenter udarbejdet automatisk på baggrund af dine svar og input, som du giver i formularerne i modsætning til en traditionel advokat, der manuelt skal skrive dokumenterne. Da vi derfor ikke skal udarbejde hvert enkelt dokument manuelt, betyder det, at vi kan tilbyde dokumenterne betydeligt billigere end en traditionel advokat.

HurtigJura.dk benyttes primært af private klienter. Vores klienter benytter os ved køb og salg af fast ejendom, biler og både samt ved udarbejdelse af gældsbrev, gavebrev, testamente, ægtepagt, arveforskud, samejeoverenskomst, fuldmagter og meget mere.

Ja. Vores juridiske Hotline står altid gratis til rådighed med vejledning. Kontakt os på mail kontakt@hurtigjura.dk.

Nej. Det er gratis. Kontakt os direkte på kontakt@hurtigjura.dk

Spørgsmål om vores dokumenter

Vores dokumenter og kontrakter er udarbejdet af erfarne jurister med mangeårigt speciale i privatjura, der selv anvender de samme type af juridiske dokumenter i eget professionelle arbejde. Vores dygtige jurister sørger altid for, at dokumenterne er opdateret i overensstemmelse med gældende lovgivning og retspraksis. Det er din sikkerhed for ajourført kvalitet.

Som hovedregel nej. Af hensyn til sikkerheden bliver alle vores dokumenter genereret online gennem vores intelligente trin-for-trin formularer. Vores dokumenter leveres derefter klar til underskrift. Med undtagelse af privathandelskontrakter, fx en slutseddel, hvor det giver mening at udfylde det i hånden i forbindelse med selve handlen. 

Alle dokumenter, du får via vores trin-for-trin formularer, vil være klar til underskrift og er juridisk gyldige. Visse dokumenter vil dog – foruden underskrifter – også kræve, at der foretages yderligere handlinger for at de bliver gyldige, såsom for eksempel at dokumentet skal tinglyses eller underskrives foran en notar.

Du vil altid blive oplyst om, hvordan det enkelte dokument bliver gyldigt. Alt efter om dit dokument blot kræver underskrift, eller om der også er et krav om tinglysning eller notar, vil du altid finde udførlige vejledninger hertil.

Det samme gør sig gældende, såfremt vi anbefaler, at dokumentet også underskrives af såkaldte vitterlighedsvidner.

Nej. Du behøver ikke særligt papir til dine dokumenter, som det tidligere var tilfældet for visse dokumenter. Du kan printe alle dine juridiske dokumenter på helt almindeligt printerpapir.

Du vil efter udfyldelse af vores trin-for-trin formular altid modtage dokumentet som en PDF-fil. Du vil derfor ikke have mulighed for at ændre i det, efter at du har modtaget det. Dette gør vi for at sikre, at dokumentet er juridisk gyldigt. Hvis der skulle være en tastefejl eller lignende kan du selvfølgelig bare skrive til os på kontakt@hurtigjura.dk, så retter vi det naturligvis for dig helt gratis og så hurtigt som muligt.

Inden for 14 dage efter køb er du berettiget til returret, såfremt dokumentet ikke er taget i brug. Fortrydelsesretten er dermed undtaget for dokumenter, der er fremstillet efter dine egne specifikationer eller allerede har fået et tydeligt personligt præg. De 14 dage løber fra den dag, hvor du har indgået aftale om køb af et dokument. Du bedes ved reklamation eller ønske om returret rette henvendelse på mail kontakt@hurtigjura.dk inden udløb af de 14 dage.

Vi udarbejder løbende nye dokumenter til vores klienter. Hjemmesiden bliver derfor hele tiden opdateret med yderligere juridiske dokumenter. Hvis der er et specielt dokument, du savner, er du naturligvis altid velkommen til at skrive til os på kontakt@HurtigJura.dk.

Spørgsmål om din sikkerhed

Oplysninger som du giver til HurtigJura.dk, bliver transmitteret via en krypteret forbindelse og er på den måde sikret mod misbrug. Alle oplysninger, som du giver os i forbindelse med din trin-for-trin udarbejdelsen af dine juridiske dokumenter, bliver i sagens natur behandlet fortroligt.

Nej. Alle oplysninger du giver i forbindelse med udarbejdelsen af dine juridiske dokumenter, bliver behandlet fortroligt, og vi deler selvfølgelig ikke dine oplysninger med andre. Det er kun dig, der har afgang til dine egne oplysninger.

Ja. Hvis du ikke ønsker en brugerprofil med kontooplysninger, kan du selv slette den uden at spørge os. Alle oplysninger fjernes automatisk og i fuld overensstemmelse med gældende lovgivning.

Ja. Når du betaler med betalingskort hos HurtigJura.dk, bliver alle dine indtastede kortdata krypteret, idet de videresendes til betalingsformidleren. Det er således kun betalingsformidleren, der kan læse dem. Hverken HurtigJura.dk eller andre har mulighed for at læse dine data. Der kan selvfølgelig heller ikke trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Spørgsmål om processen

Du opretter en profil, når du køber dit første juridiske dokument. Til din profil vil der knytte sig dels et brugernavn og en adgangskode. Du kan til enhver tid logge ind med dette og hente alle dine dokumenter under “Mine dokumenter”. Hvis du ikke ønsker at have en konto efter, at du har downloadet dit dokument, kan du altid få den slettet ved at skrive en mail til os på kontakt@hurtigjura.dk.

Nej, det er ganske gratis at have en konto hos HurtigJura.dk. Den eneste grund til, at du skal oprette en konto, er, at du på den måde altid har adgang til dine juridiske dokumenter, så du slipper for at opbevare dem fysisk i udprintet versioner.

Hvis du glemmer din adgangskode, kan du altid bestille en ny adgangskode under login, der vil blive sendt til din mail-adresse inden for et par minutter.

Når du har købt et juridisk dokument, bliver du vidersendt til en vores trin-for-trin formular, der stiller dig en række konkrete spørgsmål. Der vil altid være vejledning og eksempler til de forskellige spørgsmål undervejs. Dine svar bliver benyttet til automatisk at generere et juridisk dokument tilpasset dine konkrete behov. 

Spørgsmål om køb af dokumenter

HurtigJura.dk har udviklet unikke softwareapplikationer, der kombinerer intelligente trin-for-trin skabeloner med anerkendte juridiske dokumenter, der udfyldes via selvbetjening.

Vi tilbyder således en automatiseret og effektiv proces, hvor den manuelle dokumenthåndtering med udkast og digital godkendelse kan klares online af dig selv hurtigt, nemt og billigt.

Baseret på en brugervenlig digital løsning leverer HurtigJura.dk et professionelt og prisvenligt alternativ til den proces, hvor en traditionel advokat manuelt skriver dit dokument for et skyhøjt salær baseret på fakturerbart tidsforbrug pr. påbegyndt time. Vi har dermed automatiseret den rutineprægede del af advokatens arbejde, så du sparer tid og penge.

Det første trin er, at du finder det juridiske dokument, du har behov for. Dernæst lægger du det i kurven, hvorefter betalingen gennemføres. 

Derved får du adgang til dokumentet, som du udfylder via vores inteligente trin-for-trin formular.

Du kan betale med Dankort, Visa/Dankort, Mastercard eller MobilePay.

Du kan betale med Dankort, VISA, Mastercard eller MobilePay. Når betaling er gennemført, modtager du automatisk dokumentet direkte på din mail.

Ja. Du kan frit vælge at betale med MobilePay eller med Dankort, VISA eller Mastercard. Du vælger blot MobilePay som betalingsform, når du kommer til betalingsmodulet.

Nej, hos HurtigJura.dk er der ingen abonnementer eller bindinger. Det betyder, at du opretter en konto i forbindele med køb af et juridisk dokument.

Vores erfarne team sidder klar i den juridiske Hotline på mail kontakt@hurtigjura.dk. Her har du altid gratis adgang til hjælp og vejledning i vores normale åbningstid.